23 Haziran 2014 Pazartesi günü, sabahın erken saatlerinde, Mudanya Yeni Mahalle Gül Sokakta meydana gelen trafik kazasında 2 genç yaşamını yitirdi; 2`si ağır olmak üzere 5 genç yaralandı. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi, bu feci kaza ile ilgili olarak, Şube Başkanı İbrahim Mart, Şube Müdürü C.Serdar Sönmez ve Şube Ulaşım Komisyonu Başkanı Selçuk Yıldırım`dan oluşan bir ekiple 24 Haziran 2014 Salı günü sabah saat 9:30 da olay yerinde teknik incelemelerde bulundular. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi yaptıkları teknik incelemenin sonuçları ile ilgili basın toplantısı yaptı. MMO Bursa Şube Başkanı İbrahim Mart, hemen her yıl yaklaşık 4.500 civarında insanımızı kaybettiğimiz trafik kazaları maalesef hız kesmeden can almaya devam ettiğini ve bu konuda ya önlem alınmadığını, ya da alınan önlemler yetersiz kaldığını belirtti. Mart, ‘kazaların görülmeyen ya da tespit edilmeyen nedenleri arasında, hiçbir mühendislik hizmeti almadan, salt taşeron eliyle yapılan ve ilgili kurumlar tarafından trafik güvenliğini de içerecek şekilde, uygunluğu denetlenmeyen yollar, uygunsuz viraj ve dönel kavşaklar, hatalı eksik ya da yetersiz işaret ve işaretlemeler, yetersiz sürücü eğitimleri, denetimsiz araçlar başta gelmektedir` dedi. Şehirlerarası karayollarında olduğu gibi kent içi yollarda da benzer nedenlerden dolayı ölümlü kazalar sıkça yaşandığını söyleyen Mart, ‘saydığımız nedenlere ek olarak kent içinde, özellikle ana yol üzerinde bulunan, hiçbir mühendislik hizmeti almamış ve karayolu yönetmeliğine aykırı şekilde yapılan belediye otobüs durakları da büyük bir risk oluşturmakta, adeta kazaya davetiye çıkarmaktadır` dedi. Yapılan incelemede şu kusurlar tespit edilmiştir; • Toprak üzerine asfalt dökülerek, yol trafiğe açılmıştır. • Yol, fiziki koşullara uygun nitelikte önlem alınmadığından teknik olarak hatalıdır. • %10‘a varan bir eğim ve 90 derece açı oluşturan çok tehlikeli bir viraj bulunmaktadır. • Ne virajda, ne de yol boyunca hiçbir bariyer bulunmamaktadır. • Ne virajda, ne de yol boyunca hiçbir trafik işareti bulunmamaktadır. Mart açıklamaya şöye devam etti: ‘Bu tespitlere bakıldığında bu yol yol değildir! Kazaya davetiye çıkartan bu yolun bu şekilde göz göre göre ilgili kurumlar tarafından trafiğe açılması ve dolayısı ile kullanılması hatadır. Bu nedenle söz konusu kaza ile ilgili söyleyecek olursak, kusurun büyüğü bu yolu trafiğe ve kullanıma açan Karayolları ve Belediye dedir. Başta Karayolları ve Bursa Büyükşehir Belediyesi olmak üzere tüm ilgilileri kent içinde benzerlerine çokça rastladığımız ve büyük risk oluşturan bu tür yollar öncelikli olmak üzere, kent içi yolların gözden geçirilmesi, eksiklerin tamamlanması ve hataların giderilmesi gibi gerekli önlemleri almaya çağırıyoruz. Kazada evlatlarını kaybeden ailelerin acılarını paylaşıyor, yaralı gençlerimize acil şifalar diliyoruz. Bir daha böyle acılar yaşanmasın istiyor ve bu son olsun diyoruz.`
|