Dünya‘da yirmi büyük ekonomi içinde yer alan Türkiye Cumhuriyetinde eğitim ve öğretim içler acısı bir haldedir. Büyük kitle yoksulluk ve açlık içindeyken, son icraat da ÜNİVERSİTELİ GENÇ‘TEN HARAÇ ALMAK oldu. Biz TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu olarak üniversitelilerden harç alınmasına karşıyız. Yapılan bu keyfi zamları da protesto ediyoruz. Emekliye, çalışana gülünç zamlar yapanlar, üniversite öğrencisine hangi amaçla bu vicdansızca, tahrik edici, kışkırtıcı zamları yapıyorlar? Bu politika açıkça geliri düşük ailelerin çocuklarına, üniversiteyi kapamaktır. Parası olan ise puanı ne olursa olsun, istediği üniversiteye girebilecektir. Yani Nasreddin Hoca‘nın dediği gibi PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALACAKTIR. Ancak durum vahimdir. Türkiye, eğitimde geri kalmıştır. Milyonlarca çocuğu ve genci boş bir gelecek için yöneticiler oyalamaktadır. Körleri (!) ve sağırları (!) uyarıyoruz. Bir ülkedeki "İNSAN YETİŞTİRME DÜZENİ" o ülkenin geleceğini belirler. Daha ilköğretim çağındaki çocuklarımız, okullarda yetersiz ve eşit olmayan koşullarda, sözde eğitim sürecindedirler. 70 milyon nüfus bir yandan yetersizliklerin bahanesi olurken; bir yandan da sayın Başbakan en az üç çocuk istiyor. Bezirgan sermayedarlar piyasa ekonomisi, Friedman Modeli, Thatcher Modeli diye diye SOSYAL DEVLETİ yıktırdılar. Üniversiteye giriş sınavında binlerce öğrencinin sıfır alması o öğrencilerin aptallığı değil; ülkenin eğitim politikasının yanlışlığı sonucudur. Oysa bir süre önceki Milli Eğitim Bakanı görevi devrederken sorunların çözüldüğünü artık eğitimin otomatik pilota bağlandığını vurgulamıştı. Eğitimi tarikatlara bırakan bir ülke, tarikatların eliyle yönetilmeye ve felaketlere mahkumdur. 10 milyar dolara ulaşan dershane ekonomisi tam bir aldatmaca ve vurguna dönüşmüştür. Oysa kendi öğretmenine ve okullarına kaynak aktaran bilimsel temelde yürüyen bir ülkenin eğitimi ve kültürü geçmişte olduğu gibi daha sağlıklı olacaktır. TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Yönetim Kurulu olarak diyoruz ki; -Harç zamları derhal geri alınmalı, harçlar kaldırılmalıdır. -Eğitim parasız olmalıdır, fırsat eşitliği sağlanmalıdır. - Öğretmen yetiştiren okullar yeniden açılmalıdır. -Öğretmenin yaşam düzeyi, çağdaş düzeyde sağlanmalıdır. -Özerk, demokratik, öğretim üyesi ve öğrencinin katkılarını alabilen çağdaş üniversite hedeflenmelidir. -Eğitimi piyasalaştırma, halkı sömürme politikaları terk edilmelidir. -Özelleştirme politikaları tam bir vurguna dönüşmüş; eğitim alanını yangın alanına çevirmiştir. Aileler, varını yoğunu çocuklarının eğitimine yatırırken, son derece yoksul yaşam koşullarına mahkum olmuşlardır. -Ülkenin gençleri ve çocuklarını ziyan eden bir eğitim sistemini yürüten iktidar, yedi yılda türban arkasına saklanarak, eğitimin sorunlarını daha da arttırmıştır. Bu yoldan dönülmelidir, gençler ve çocuklar bu ülkenin en değerli varlıklarıdır. 31.07.2009 Saygılarımızla TMMOB MMO Bursa Şube Yönetim Kurulu |