ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

19 Mayıs 2024 Pazar    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 ÜLKEMİZDEKİ ARAÇLAR DÜNYANIN EN PAHALI YAKITINI KULLANIYOR !...

    Yayına Giriş Tarihi: 01.06.2008  Güncellenme Zamanı: 11.02.2009 11:57:37  Yayınlayan Birim: GAZİANTEP ŞUBE  
 

Ülkemizdeki akaryakıt üzerinde bulunan yüksek vergi ve dolayısı ile yüksek akaryakıt fiyatları, vatandaşlarımızın kaçak yakıta yönelmelerini arttırmaktadır. Standartlara uygun olmayan, aracın yakıt, ateşleme ve yakma sitemlerine zarar veren ve çevreye olumsuz etkileri bulunan kaçak akaryakıta, vatandaşlarımızın yönelme nedenini kaçak yakıtın ekonomik olması olarak görebiliyoruz.

 Ülkemizdeki akaryakıt üzerinde bulunan yüksek vergi ve dolayısı ile yüksek akaryakıt fiyatları, vatandaşlarımızın kaçak yakıta yönelmelerini arttırmaktadır. Standartlara uygun olmayan, aracın yakıt, ateşleme ve yakma sitemlerine zarar veren ve çevreye olumsuz etkileri bulunan kaçak akaryakıta, vatandaşlarımızın yönelme nedenini kaçak yakıtın ekonomik olması olarak görebiliyoruz.
Kaçak yakıt kullanımının araca verebileceği ciddi zararlar düşünüldüğünde, kaçak yakıtın ekonomik olması avantaj olmaktan çıkmaktadır.
Kaçak yakıt kullanmak yerine, aracımızın daha verimli çalışması ve akaryakıt tasarrufu için aşağıdaki yöntemlere uyulmalıdır.
Boşta çalışma                       ;
Sabah motor çalıştırıldıktan sonra, 30 saniye kadar ısıtılması yeterlidir. Daha sonra araç düşük hızda hareket ettirilerek motorun ısınması sağlanmalıdır.
Kolay / Düzgün Sürüş        ;
Şehir içinde gereksiz hızlanma, gereksiz frenleme yakıt sarfiyatını artırır. Belirli hıza erişildiğinde ise yüksek viteste sabit hızda gidilmelidir. Şehirlerarası yolda ise 90 km/h hızın üstü yakıt tüketimini arttırır.
Sürtünme Kuvveti               ;
Aracın üzerine konulan bagaj donanımları aracın aerodinamikliğini bozarak yakıt sarfiyatını artırır. Ayrıca araçta veya bagajında gereksiz yükler taşınmamalıdır. Araçtaki klima, elektrikli cihazlar mümkün olduğunca kullanılmamalıdır. Camların kapalı tutulması önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlamaktadır.
Motor Sıcaklığı                    ;
Bir motor en verimsiz soğuk iken çalışır. Yani soğuk iken fazla yakıt tüketir. Bu nedenle aracınızı kısa seyahatler yerine, seyahatleri birleştirip/planlayıp tek bir seyahatle işler yürütülmelidir.
Uygun Yakıt Kullanımı      ;
Aracın motoruna uygun yakıt kullanılmalıdır. Aracın kullanma kılavuzundaki üretici firmanın önerdiği yakıt kullanılmalıdır. Uzun yola çıkılmadığı sürece gereksiz yere deponun tamamı doldurulmamalıdır. Uzun süre depoda kalan ve kullanılmayan yakıt özelliğini yitirir ve verimi düşer.
Lastik Havaları                    ;
Lastik havaları düzenli olarak kontrol edilmelidir. Lastik hava basıncının az olması yakıt tüketimini önemli ölçüde artırdığı gibi lastiklerin aşınmasına da neden olur.
Düzenli Bakım                    ;
Tıkalı Hava filtresi yakıt tüketimini % 10 artırır. Sıkça hava filtresinin temizliği yapılmalıdır. Aracın ateşleme, karbüratör ve termostat sisteminin bakımı ve kontrolü düzenli olarak yapılmalıdır. Fren balatalarının ayarı kontrol ettirilmelidir. Sıkı balatalar tekerleklerin dönüşünü zorlaştırır ve yakıt tüketimini arttırır. Ayrıca debriyaj baskı plakasının kaydırması da yakıt tüketimini arttırır. Debriyaj baskı plakasının kaydırmaması için düzenli aralıklarla ayarı, zamanı geldiğinde değişimi yapılmalıdır.
Saygılarımızla
Ali PERİ
Başkan
 

Gaziantep Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »

01.06.2008 tarihinden itibaren 2042 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI GAZİANTEP ŞUBE
BUDAK MAH. ABDULKADİR BEHÇET CAD. NO:40 ŞEHİTKAMİL - GAZİANTEP
TEL: (+90) 342 2304477   FAKS: (+90) 342 2305292
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri