Kent Sempozyumu‘nda şehrin, kentleşme, eğitim, ulaşım, altyapı gibi her türlü sorunlarının gündeme getirilip tartışılacağını belirten Peri, "Kentimizdeki sorunları mühendis ve mimarların gözüyle değerlendirecek, çözüm önerilerini arayacağız."dedi. Gaziantep‘in eğitimdeki sıkıntısını da değerlendiren Peri, "Gaziantep‘in eğitim sorununu yeni başlamış bir Milli Eğitim müdürüne yüklemek yanlış. Eğitim sorununu geçmişten bu yana bu sinyali veriyordu."şeklinde konuştu. Sayın Peri, bir Kent Sempozyumu düzenleyeceğinizi duyurdunuz. İçeriğini biraz anlatır mısınız? Türkiye‘nin bir çok ilinde kentlerin genel konumunu değerlendiren sempozyumlar yapıldı.15-16 Ekim tarihinde yapılacak olan kent sempozyumu tüm mühendis-mimar odalarının katkılarıyla ortaklaşa yapacakları bir etkinlik olacak. Gaziantep‘teki planlama ve kentleşme bir oturum, Gaziantep‘teki imar ve yapılaşma, alt yapı sorunları, Gaziantep‘te ulaşım ve trafik ayrı bir oturum, Gaziantep‘te Gıda ve Tarım ayrı bir oturum, Gaziantep‘in enerji doğal kaynak ve çevre sorunları bunun yanı sıra Gaziantep‘in Eğitim ve kültür konuları ayrı ayrı başlıklarla değişik oturumlarda tartışılacak. Bu sorunlar TMMOB üyesi mühendis ve mimarlar gözüyle değerlendirilecek. Bizim oda olarak; topluma, sorunlara bakışımız ve çözüm önerilerine bakışımız anlatılacak. Kentin içinde bulunduğu sorunlar ve çözüm önerileri değişik konularda değişik açılardan değerlendirilecek. Sempozyumun başlıklarından birisi Gaziantep‘te eğitim konusu. Biliyorsunuz eğitimde durumumuz pek iç açıcı değil. Bu sorun nasıl aşılacak? Gaziantep‘in kökten bir eğitim sorunu var. Bu sorun sadece Gaziantep‘te değil, Türkiye‘nin bir eğitim sorunu var. Türkiye‘de adı sözde Milli Eğitim olan bir eğitim bakanlığımız var. Ama bu zamana kadar bu eğitimin adından "Millilik" kelimesini kaldırdık. "Bakan" eğitimi yaptık. Her iktidar döneminde gelen bakan kendi eğitim programını uyguluyor. Hatta aynı iktidar döneminde bunu yaşadık. Bundan önceki dönemlerde de yaşadık. Birden fazla Milli Eğitim Bakanı değiştiğinde eğitimde birden fazla sistemi değişiyor. Nedir bu sistemler, ders geçmeliydi, krediliydi, moderndi, klasikti, sınıf geçmeydi. Her bakan kendi kafasına göre sistem getirdi. Ona göre de eğitim sistemi baştan çöktü. Gaziantep bunlardan bir tanesi. Gaziantep‘in eğitim sorununu yeni başlamış bir Milli Eğitim müdürüne yüklemek yanlış. Eğitim sorunu geçmişten bu yana bu sinyali veriyordu. İlgili ve yetkililerin bunu önceden görüp, çözüm üretmesi gerekirdi. Şimdi sorumlu aramak yerine biz mühendis ve mimarlar olarak; bu sorun nasıl çözülür, Gaziantep‘teki eğitim sistemi nasıl düzelir, Gaziantep Türkiye‘nin 6 büyük şehri olarak eğitimdeki, 80. sıralardan yükseklere nasıl çıkar onun çalışmalarını içerisindeyiz. Önümüzdeki günlerde bir komisyon oluşturacağız. Geçen haftaki danışma kurulu toplantımızda mühendis arkadaşların önerisi doğrultusunda oluşacak bu komisyonda "Gaziantep‘teki eğitim Sorunu ve çözüm önerileri" geniş şekilde tartışılacak. Bu tartışma geniş şekilde Kent Sempozyumu" adı altında 15-16 Ekimde düzenleyeceğimiz sempozyumda da ele alınacak. Hafif raylı sistem dün bir şehir turu yaptı. Kent sempozyumunun konularından birisi de Gaziantep‘teki trafik ve ulaşım sorunu. Hafif raylı sistem çözüm olacak mı? Bu konuda yorum yapmaktan vazgeçtim. Hayırlı uğurlu olsun diyorum. Geçmişte biz bununla ilgili görüş ve düşüncelerimiz, önerilerimizi defalarca dile getirdik. Biz bunları söylerken, bazıları raylı sisteme karşı olduğumuzu söyleyerek, farklı boyutlara çektiler. Biz mühendisler olarak, raylı sisteme karşı değiliz. Karşı da olmadık. Ancak önerilerimiz vardı. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. Şuan ki yöneticilerimiz 74 model olan, bu vagonlarla bu sistemi kurmaya çalıştılar. Takdir kendilerinindir. |