Makine Mühendisleri Odası Şube Başkanı Ali Peri, kent içi ulaşımda yeni bir dönem başlatacak olan ancak yapım çalışmaları sürecinde tartışmaları da beraberinde getiren hafif raylı sistemde kullanılacak olan vagonların 40 yıllık olduğu iddialarına tepki gösterdi. Peri, yaptığı açıklamada, "Kentimizin ulaşım ve trafik sorununun çözümü için zorunlu bir ihtiyacı olan raylı sistemin güzergâhı belirlendi ve yapımı devam ediyor. Yanlışı ile doğrusu ile artık bu kentinde bir raylı sistemi olacak. Bu saatten sonra burası yanlış, şurası da yanlış demenin bir anlamı yok. En azından bundan sonraki uygulamalarda aşağıdaki önerilerimizin dikkate alınmasını bekliyoruz" dedi. Ali Peri‘nin önerileri şöyle: GÜVENLİ, KONFORLU ve YENİ VAGONLAR TERCİH EDİLMELİ, Raylı sistemde kullanılacak vagonlar basında çıkan haberlere göre 1970 model. Kentimizde ise 19 yaş üzeri otobüsler servisten çekilmek zorunda bırakılıyor. 10 yaşın üzerindeki minibüsler okul taşıtı yapılamıyor. Ancak yapımı devam eden raylı sistemde 40 yaşındaki vagonların kullanılacağı söyleniyor. Anlaşılır gibi değil. En azından bu sistemde güvenli, konforlu ve yeni vagonlar kullanılmalıdır. ALTERNATİF GÜZERGÂHLAR PLANLANMALI, Raylı sistemin geçtiği güzergâh boyundaki bütün caddeler şimdiden sıkıştı. Üniversite Bulvarına alternatif olarak yapılan Rasaf Yolunda da sıkışıklık yaşanacağı aşikâr. O zaman uzun vadede bu Raylı Sistem güzergâhına alternatif ana arterler düşünülmeli ve kentleşme bu şekilde planlanmalıdır. Ayrıca Ramazan ayında trafik sıkışıklığının artacağı göz önünde bulundurularak, alternatif ara ve ana arterler belirlenmeli, belirlenen bu yol ve caddeler sürekli açık tutulmalı ve bu şekilde trafik akışının sıkışacağı caddelere takviye yapılmalıdır. SİNYALİZASYONLAR DÜZENLENMELİ, Kentimizdeki araç sayısının artması ile trafik sorunu da gün geçtikçe artmaktadır. Kentimiz kavşaklarındaki sinyalizasyonlar düzensiz bir biçimde çalışıyor. Yani yeşil dalga diye bir uygulama maalesef yok. Yeşil ışık yandıktan sonra 500 metre sonraki ışıkta da tekrar kırmızı ışıkta bekleniyor. Tüm sinyalizasyonlar, araç yoğunluğu ve raylı sistem birlikte düşünülerek, bilimsel bir çalışma ile tekrar gözden geçirilmeli ve yeniden düzenleme yapılmalıdır. |