ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

14 Mayıs 2024 Salı    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 BU ÖNERİLERİ CİDDİYE ALIN (GAZİANTEP GÜNCEL)

    Yayına Giriş Tarihi: 20.08.2009  Güncellenme Zamanı: 20.08.2009 09:56:59  Yayınlayan Birim: GAZİANTEP ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 20.08.2009 09:56:54

Makine Mühendisleri Odası Gaziantep Şube Başkanı Ali Peri, yapımı süren hafif raylı sistem için ciddi önerilerde bulundu. Yanlışı ve doğrusu ile artık Gaziantep’in de bir raylı sistemi olacağını belirten Peri, Büyükşehir Belediyesi’ne “Güvenli, konforlu ve yeni vagonlar tercih edilmeli, alternatif güzergâhlar planlanmalı ve sinyalizasyonlar düzenlenmeli” çağrısını yaptı.

Makine Mühendisleri Odası Şube Başkanı Ali Peri, kent içi ulaşımda yeni bir dönem başlatacak olan ancak yapım çalışmaları sürecinde tartışmaları da beraberinde getiren hafif raylı sistemde kullanılacak olan vagonların 40 yıllık olduğu iddialarına tepki gösterdi.

Peri, yaptığı açıklamada, "Kentimizin ulaşım ve trafik sorununun çözümü için zorunlu bir ihtiyacı olan raylı sistemin güzergâhı belirlendi ve yapımı devam ediyor. Yanlışı ile doğrusu ile artık bu kentinde bir raylı sistemi olacak. Bu saatten sonra burası yanlış, şurası da yanlış demenin bir anlamı yok. En azından bundan sonraki uygulamalarda aşağıdaki önerilerimizin dikkate alınmasını bekliyoruz" dedi.

Ali Peri‘nin önerileri şöyle:

GÜVENLİ, KONFORLU ve YENİ VAGONLAR TERCİH EDİLMELİ,

Raylı sistemde kullanılacak vagonlar basında çıkan haberlere göre 1970 model. Kentimizde ise 19 yaş üzeri otobüsler servisten çekilmek zorunda bırakılıyor. 10 yaşın üzerindeki minibüsler okul taşıtı yapılamıyor. Ancak yapımı devam eden raylı sistemde 40 yaşındaki vagonların kullanılacağı söyleniyor. Anlaşılır gibi değil.

En azından bu sistemde güvenli, konforlu ve yeni vagonlar kullanılmalıdır.

ALTERNATİF GÜZERGÂHLAR PLANLANMALI,

Raylı sistemin geçtiği güzergâh boyundaki bütün caddeler şimdiden sıkıştı. Üniversite Bulvarına alternatif olarak yapılan Rasaf Yolunda da sıkışıklık yaşanacağı aşikâr. O zaman uzun vadede bu Raylı Sistem güzergâhına alternatif ana arterler düşünülmeli ve kentleşme bu şekilde planlanmalıdır.

Ayrıca Ramazan ayında trafik sıkışıklığının artacağı göz önünde bulundurularak, alternatif ara ve ana arterler belirlenmeli, belirlenen bu yol ve caddeler sürekli açık tutulmalı ve bu şekilde trafik akışının sıkışacağı caddelere takviye yapılmalıdır.

SİNYALİZASYONLAR DÜZENLENMELİ,

Kentimizdeki araç sayısının artması ile trafik sorunu da gün geçtikçe artmaktadır. Kentimiz kavşaklarındaki sinyalizasyonlar düzensiz bir biçimde çalışıyor. Yani yeşil dalga diye bir uygulama maalesef yok. Yeşil ışık yandıktan sonra 500 metre sonraki ışıkta da tekrar kırmızı ışıkta bekleniyor.

Tüm sinyalizasyonlar, araç yoğunluğu ve raylı sistem birlikte düşünülerek, bilimsel bir çalışma ile tekrar gözden geçirilmeli ve yeniden düzenleme yapılmalıdır.

Bağlantılar: 
http://www.guncelgazete.com/detay.php?id=19344
 

Gaziantep Şube Kaynaklı Yazılı Basında Odamız »

20.08.2009 tarihinden itibaren 1609 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI GAZİANTEP ŞUBE
BUDAK MAH. ABDULKADİR BEHÇET CAD. NO:40 ŞEHİTKAMİL - GAZİANTEP
TEL: (+90) 342 2304477   FAKS: (+90) 342 2305292
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri