ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

26 Mayıs 2022 Perşembe    

EİM-MEDAK MİEM PBK

 TRAFİK KAZALARINI ÖNLEMEK İÇİN ARAÇ TEKNİK DENETİMLERİ GELİŞTİRİLMELİDİR

    Yayına Giriş Tarihi: 23.12.2013  Güncellenme Zamanı: 13.01.2014 11:37:01  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 13.01.2014 11:36:58

Malatya’nın Doğanşehir ilçesinde on bir gün önce 6 öğretmen ve 1 sürücü, üç gün önce de Kayseri de 9’u öğrenci 11 vatandaşımız elim trafik kazaları sonucu yaşamlarını kaybettiler.

Trafik Kazalarını Önlemek İçin Araç Teknik Denetimleri Geliştirilmelidir

Malatya`nın Doğanşehir ilçesinde on bir gün önce 6 öğretmen ve 1 sürücü, üç gün önce de Kayseri de 9`u öğrenci 11 vatandaşımız elim trafik kazaları sonucu yaşamlarını kaybettiler. Bu ölümler kaza sonucu olsa da önlenebilirliklerinden hareketle birer cinayete dönüşmektedir. Zira gizli buzlanma, kış lastiğinin ve araçların fenni muayenesinin önemi henüz yeterince kavranmış durumda değildir. Araç sahipleri veya sürücülerin çoğu henüz bu bilinçte değildir. Diğer yandan Karayolları Trafik Kanunu kamu kuruluşlarını haklı, vatandaşları suçlu gösteren bir mantıkla hazırlanmıştır.

Kayseri`deki olay üzerine Vali tarafından yapılan açıklamada araçta üç temel eksiklik saptandığı belirtilmiştir. Bu eksikler, ilgili aracın 2011 yılından beri Araç Muayenesinin yapılmadığı, araçta kış lastiğinin ve şehirlerarası yolculuk için şart olan K2 belgesinin bulunmadığıdır. Kazada yokuş aşağı inen aracın frenlerinin ısınma sonucu tutmamasının (fren patlamasının) da etkisi olduğu belirtilmektedir. Yani trafiğe çıkması doğru olmayan bir araç, kullanım faktörünün de eklenmesiyle bu felakete neden olmuştur.

Kayseri Valisinin belirttiği üç eksiklik göz önüne alındığında gençlerin gerçekte midibüse değil "kazaya hazır" bir araca bindirildiği anlaşılmaktadır. Bu noktada sorulması gereken temel soru şudur: Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı`nın görev, sorumluluk ve denetim alanında olan ve söz konusu üç yaşamsal eksikliği bulunan bir ticari araç rahatlıkla nasıl çalışabilmekte, trafiğe çıkabilmektedir?

Makina Mühendisleri Odası (MMO) olarak belirtiriz ki, ticari taşıt kazalarında lastik ve fren sorunları yüzde 80`in üzerinde yer almaktadır. Yani sadece bu iki unsur özgülünde denetimlerin hakkıyla ve belki de daha sık yapılmasıyla kazaların çok büyük bir kısmı önlenebilir.

Özellikle belirtmek isteriz, bu ve benzeri kazalar bilimin ve tekniğin gereği olan kuralların uygulanmasıyla önlenebilir. Bu açıdan MMO) olarak önerilerimiz şunlardır:

  • Araç Muayenesi yapılmamış ve 1 Aralık–1 Nisan arası kış lastiği takmamış ticari araçlar trafikten men edilmelidir.

  • Yeni bir mevzuat düzenlemesi yapılarak, ticari araçların periyodik bakım, enerji tasarrufu, sürücü eğitimi, güvenli bakım ve parça kullanımı gibi konularda MMO tarafından eğitilerek sertifika almış "Araç Teknik Denetim Mühendisleri"ne denetim yetkisi verilmeli ve ticari araçlar iki muayene arasında en az üç kez sökme/takmalı lastik ve fren ağırlıklı özel bir denetimden geçirilmelidir.


Ali Ekber Çakar
TMMOB Makina Mühendisleri Odası
Yönetim Kurulu Başkanı

Tüm Basın Açıklamaları »

23.12.2013 tarihinden itibaren 1831 defa okunmuştur.

 

ODAMIZ

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2022 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri