MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ TİYATRO TOPLULUĞU "KENTİN OYUNCULARI" Adı : "BARIŞ"
Kaç Perdelik olduğu : Tek Perde Sokak Tiyatrosu Süresi : 70 DAKİKA Yönetmen : Günay TOPRAK Yazar : ARİSTOPHANES Uyarlayan : Azra ERHAT Sahne Tasarımı : Ceyhun ALTUNBİLEK Dekor Tasarımı : Ceyhun ALTUNBİLEK Kostüm Tasarımı : Günay TOPRAK Müzik/Efektler :Hakan BİNTEPE Festivalde yer alacak grubun eleman sayısı: 23 Oyunun Konusu:
ÖZET: Athomenia'lı bağcı Trygaios , çocuklarının, kölesinin ve halkının itirazlarına rağmen, Hellenler arasında yıllardır süren savaşın hesabını sormak için bir osurgan böceğine atladığı gibi gökyüzüne, Zeus'un evine doğru yola çıkar.
Orada onu karşılayan Hermes'ten Hellenler'in akılsızca anlaşmazlıklarına öfkelenen tanrıların yerlerini Savaş'a bırakarak çekip gittiklerini, Savaş'ın ise Barış Tanrıça'yı dipsiz bir mağaraya hapsettiğini ve Hellenler'i mahvetmeye hazırlandığını öğrenir.
Bunun üzerine Trygaios Hellenleri Barış Tanrıça'yı kurtarmak için çağırır.
Midesine düşkün Hermes'i kandırarak Barış Tanrıça'yı kurtarırlar.
Yanına Barış Tanrıça'nın yardımcılarından Theria'yı (Teori) akıllıca kararlar versinler diye kurultaya emanet etmek ve Barış Tanrıça'nın diğer yardımcısı Opora'yı (Pratik) da evlenmek üzere yanına alarak yurduna döner.
Oyun Trygaios ve Opora'nın düğün şenliği ile sona erer. "BARIŞ"ı sahnelerken Düşündüklerimiz:
"BARIŞ" ı sahnelerken bir Kent Tiyatrosu olma iddiasıyla yola çıktık. "Kentin Oyuncuları" olarak ; sokaklarda, meydanlarda, kampüslerde, kentin işlek caddelerinde kentliyle buluşmayı hedefledik. Kentliyle kendi mekanlarımızda –tiyatro salonlarında- değil, onula kendi yaşam alanlarının dinamik noktalarında karşılaşmak için sahnemizi mobilize ettik. Ortaçağ Mansiyonlarının Pageant'larına benzeyen Oyun Arabamız, boş alanları oyun yerine dönüştürdü. Antikite, Ortaçağ ve Elizabeth Dönemi. Tiyatronun bu üç önemli evresi bize bu anlamda yol gösterici oldu. Sahnelemede Sheakspeare sahnesinin konvansiyonlarını kullandık. Öyküyü ve oyuncuyu öne çıkardık. Salon ve sahne arasındaki mesafeyi kırıp, seyirci-oyuncu arasında daha canlı bir ilişki kurmayı hedefledik. Kendi biçimimizi ve kendi yenimizi öne çıkaracağız diye Aristophanes'le mücadele etmedik. Sahnelemede yeni gibi görünen şeyler metnin içinde gizliydi zaten. Biz onu anladık ve bu bizim biçimimiz oldu. Çok yerel, özel durumları, isimleri kullanmadık. Güncel göndermelere ve taşlamaya açık olan öyküyü anlatırken özenle güncelleştirmekten kaçındık. Güçlü ve basit öykünün tipik yanlarını öne çıkarırken, olayın geçtiği zamanın bugüne uzaklığını koruyarak distansı yarattık. Kaba olanın, gürültünün ölçülü kullanımı, kalabalığın düzensiz(kareografik olmayan) dağılımı, oyunculukta hüner sergilemekten kaçınma, rol yapmama samimiyeti ve yakınlığı getirmiş olacak, anlatımdaki bu sahicilik seyri zevkli kılacak bir ilişkiyi (oyuncu-seyirci), sıcaklığı oluşturacaktır. Bütün insanlığın ortak temalarından Barış'ı neşeyle seyircimizle paylaşmaya çalışıyoruz. "BARIŞ" Aristophanes'in karşı kıyıdan bize üflediği bir imbat serinliği verecektir. Herkesin "BARIŞ"ı bol olsun. Yönetmen Günay Toprak |