1950‘li yıllardan sonra uygulanan karayolu ağırlıklı ulaşım politikası, demiryolu yapımını durma noktasına getirdi. Bugün 21 Avrupa ülkesi ile kıyasladığı Türkiye, demiryoluyla yolcu taşımada yüzde 2,3 ile yük taşımada yüzde 4.4 ile sondan ikinci duruma geldi. Demiryolu işletmeciliği taşerona verilmeye çalışıyor.
TÜRK Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makine Mühendisleri Odası, Türkiye‘nin uluslararası istatistiklere göre, 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu ve yük taşımada sondan ikinci sırada olduğuna dikkat çekti. "Ulaşımda Demiryolu Gerçeği" adlı rapor hazırlayan Makina Mühendisleri Odası, söz konusu raporda, 1950‘li yıllardan sonra, ülkemizde karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulandığı ve demiryolu yapımının durma noktasına geldiğini açıkladı. Raporda, Türkiye‘de karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulanması sonucu, demiryolu yük ve yolcu taşımacılığında olağandışı gerilemeler yaşandığı, demiryolu yapımının durma noktasına geldiği kaydedildi.
ÖZELLEŞTİRME BATAĞINDA Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının (TCDD) özelleştirilmesinin gündemde olduğu ve aceleci kararlarla bu sürecin tamamlanmak üzere olduğu ifade edilen raporda, Türkiye‘nin uluslararası istatistiklere göre, 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu taşımada yüzde 2,3 ile yük taşımada ise yüzde 4,4 ile sondan ikinci sırada olduğu belirtildi. |