TMMOB Makina Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan "Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu"na göre, 1950 yılında demiryolu taşıma oranlan yolcuda yüzde 42, yükte yüzde 78 iken, bugün ise bu oranlar yolcuda yüzde 1,80‘e, yükte 4,80‘e geriledi. MMO, "Bu durumun başlıca nedeni, kaynaklarını karayolları üzerinden uluslararası petrol ve otomotiv tekellerine akıtarak demiryolu ve denizyolu taşımacılığını gerileten ulaşım politikalarıdır" diye kaydetti. Raporda, 1950 yılında demiıyolu taşıma oranlan yolcuda yüzde 42, yükte yüzde 78 iken, bugün ise bu oranlann yolcuda yüzde 1,80‘e, yükte 4,80‘e gerilediği belirtildi.
Tek zincir olsun Uzmanlar raporda, demiryolu ulaşımına ilişkin bir takım öneriler de sundu. Öneriler doğrultusunda, ciddi bir "Ulaştırma Ana Planı" yapılması gerektiği belirtilerek, demiryolu, denizyolu, havayolu ve karayolu için ayn ayrı "Ana Plan" hazırlanması istendi. Aynca, öneriler arasında "bütün ulaşım türlerinin tek bir taşıma zinciri oluşturacak şekilde entegre edilmesi" de yer aldı. |