ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

03 Mayıs 2024 Cuma    

EİM-MEDAK MİEM PBK

 TRENLE ULAŞIM YAYA KALDI (CUMHURİYET GAZETESİ)

    Yayına Giriş Tarihi: 22.07.2012  Güncellenme Zamanı: 23.07.2012 11:54:59  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 23.07.2012 11:55:27

 Türkiye, 21 Avrupa ülkesi arasında yolcu taşımada yüzde 2.3, yük taşımada yüzde 4.4 ile sondan ikinci sırada
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odası, Türkiye‘nin uluslararası istatistiklere göre 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu ve yük taşımada sondan ikinci sırada olduğuna dikkat çekti.
Makina Mühendisleri Odası‘ndan yapılan yazılı açıklamada, ‘Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu‘nda, 1950 1i yıllardan sonra, ülkemizde karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulandığı ve demiryolu yapımının durma noktasına geldiği ifade edilirken, Türkiye‘nin uluslararası istatistiklere göre 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu taşımada yüzde 2.3, yük taşımada yüzde 4.4 ile sondan ikinci olduğu belirtildi.
Makina Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan "Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu"ndan alıntılar yapan TMMOB Makina Mühendisleri Odası Başkanı Ali Ekber Çakar, demiryollarına ilişkin şu bilgileri verdi: • 1950‘li yıllardan sonra, karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulanması sonucu, demiryolu > Makina Mühendisleri Odası‘nın raporuna göre 1950‘de demiryolu yolcu taşıma oranı yüzde 42 idi, bugün yüzde 1.80. Aynı dönemde yük taşımacılığı yüzde 78‘den yüzde 4.80‘e indi.
yük ve yolcu taşımacılığında olağan dışı gerilemeler yaşandı. Demiryolu yapımı durma noktasına geldi.
• 1950 yılında demiryolu taşıma oranları yolcuda yüzde 42, yükte yüzde 78 iken, bugün yolcuda yüzde 1.80‘e, yükte 4.80‘e geriledi. Karayolu taşımacılığı ise aynı dönemde yükte yüzde 19‘dan yüzde 82.84‘e, yolcuda ise yüzde 90‘a yükseldi.
• Uluslararası istatistiklere göre Türkiye, 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu taşımada yüzde 2.3 ile, yük taşımada da yüzde 4.4 ile sondan ikinci sırada.
Bu durumun başlıca nedeni ise kaynaklarını karayolları üzerinden uluslararası petrol ve otomotiv tekellerine akıtarak demiryolu ve denizyolu taşımacılığını gerileten ulaşım politikalarıdır.
• TCDD‘nin özelleştirilmesi konusu yeniden gündemde ve yine aceleci kararlarla bu süreç tamamlanmak üzere. Bugüne kadar devlet denetiminde olan ve tek elden yürütülen demiryolu işletmeciliği, altyapı çalışmaları tamamlanan 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname‘nin kabulüyle, özel şirketlerin ve taşeron şirketlerin eline teslim edilmeye çalışılmakta ve TCDD‘nin tasfiyesi amaçlanmaktadır.
• Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde, eski hatlarda "sürat demiryolu" projelerine y önel inmeli; yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan "hızlı/hızlandırılmış tren" projeleri durdurulmalı; bu konuda meslek odaları, sendikalar, uzmanlar, bilim inÎ sanları ve üniversitelerin görüş ve uyarıları mutlaka dikkate alınmalıdır.
Kazanırı üstünden 8 yıl geçti TMMOB Makina Mühendisleri Odası, Pamukova‘da 2004‘te 41 kişinin yaşamını yitirdiği "hızlandırılmış tren" kazasının yıldönümünde, yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan "hızlı/hızlandırılmış tren" projelerinin durdurulmasını istedi.
Çakar, Pamukova faciasının, "hızlandırılmış tren"in, bilim insanlarının, sorumluluk sahibi sendika ve meslek örgütlerinin uyarılarına rağmen, altyapı sorunu göz ardı edilerek jet hızıyla faaliyete geçirilmesi sonucunda gerçekleştiğine dikkat çekti. Çakar, Pamukova faciasından sonra, "hızlandırılmış tren" ve demiryolu politikalarının kamuoyu nezdinde daha sık tartışılır hale geldiğini belirtti.

Tüm Yazılı Basında Odamız »

22.07.2012 tarihinden itibaren 1744 defa okunmuştur.

 
SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri