ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

03 Mayıs 2024 Cuma    

EİM-MEDAK MİEM PBK

 DEMİRYOLU DEMİŞKEN, PAMUKOVA`YI UNUTMAYIN (BİRGÜN GAZETESİ)

    Yayına Giriş Tarihi: 22.07.2012  Güncellenme Zamanı: 23.07.2012 11:52:09  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 23.07.2012 11:52:38

TMMOB MMO Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar, 22 Temmuz 2004 tarihinde meydana gelen Pamukova hızlı tren kazasının 8. yıldönümü dolayısıyla Oda tarafından hazırlanan "Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu" açıkladı

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber Çakar tarafından açıklanan "Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu"nda ulaştırmanın önemi, Osmanlı Dönemi, Cumhuriyet‘in ilk dönemi, 1950‘den günümüze kadar istatistiklerle ülkemiz demiryollarındaki mevcut durum, "hızlandırılmış tren"in öyküsü, sorunlar ve doğru bir demiryolu politikası için öneriler açıklandı.

FACİA‘DA 41 KİŞİ YAŞAMINI YİTİRMİŞTİ
Çakar, Haydarpaşa-Ankara seferini yapmakta olan hızlandırılmış trenin, 22 Temmuz 2004‘te Sakarya‘nın Pamukova ilçesinde raydan çıkarak devrilmesi sonucu, 41 kişi yaşamını yitirip, 81 kişi de yaralandığını hatırlatırken, "Pamukova faciası, "hızlandırılmış tren"in, bilim insanlarının, sorumluluk sahibi sendika ve meslek örgüderinin uyarılarına rağmen, alt yapı sorunu göz ardı edilerek jet hızıyla faaliyete geçirilmesi sonucunda gerçekleşmiştir" dedi. Çakar, Pamukova faciasından sonra, "hızlandırılmış tren" ve demiryolu politikalqrınm kamuoyu nezdinde daha sık tartışıldığına dikkat çekti.

TAŞIMACILIĞI GERİLETİYOR
"1950‘li yıllardan sonra, ülkemizde karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulanması sonucu, demiryolu yük ve yolcu taşımacılığında olağandışı gerilemeler yaşanmış, demiryolu yapımı durma noktasına gelmiştir" diyen Çakar, bunun sebebinin, kaynaklarını karayolları üzerinden uluslararası petrol ve otomotiv tekellerine akıtarak demiryolu ve denizyolu taşımacılığını gerileten ulaşım politikaları olduğunu söyledi.

ALELACELE ÖZELLEŞTİRECEKLER
Son zamanlarda gündeme gelen TCDD‘nin özelleştirilmesi konusunun yeniden gündeme geldiğini ifade eden Çakar, aceleci kararlarla sürecin tamamlanmak üzere olduğunu ifade etti.
Çakar, "Bugüne kadar devlet denetiminde olan ve tek elden yürütülen demiryolu işletmeciliği, altyapı çalışmaları tamamlanan 655 sayılı KHK‘nin kabulüyle, özel şirketlerin ve taşeron şirketlerin eline teslim edilmeye çalışılmakta ve TCDD‘nin tasfiyesi amaçlanmaktadır.
Böylece demiryolu hizmeti, kamu hizmeti vasfından çıkartılarak sadece parası olanın kullanabileceği daha pahalı bir "meta" haline dönüşecek ve kamusal denetim ortadan kaldırılacaktır. Bu süreç kuşkusuz kamusal bir hak olan ulaşım hakkımızın elimizden alınma sürecinin son halkasıdır" vurgusu yaptı.

Tüm Yazılı Basında Odamız »

22.07.2012 tarihinden itibaren 1800 defa okunmuştur.

 
SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri