Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makine Mühendisleri Odası, Türkiye‘nin uluslararası istatistiklere göre, 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu ve yük taşımada sondan ikinci sırada olduğuna dikkat çekti. Makina Mühendisleri Odası‘ndan yapılan yazılı açıklamada, ‘Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu‘nun açıklandığı kaydedildi. TMMOB Makina Mühendisleri Odası, devlet denetiminde olan ve tek elden yürütülen demiryolu işletmeciliğinin, Kanun Hükmünde Kararnameyle, özel şirketlerin ve taşeron şirketlerin eline teslim edilmeye çalışıldığını savunarak, artan nüfusuna paralel olarak oluşan ulaşım talebinin, en ekonomik biçimde demiryolu taşımacılığının kamu hizmeti olarak ve kamu eliyle geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekti. Açıklamada, 1950‘li yıllardan sonra, Türkiye‘de karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulanması sonucu, demiryolu yük ve yolcu taşımacılığında olağandışı gerilemeler yaşandığı, demiryolu yapımı durma noktasına geldiği kaydedildi. Türkiye‘nin artan nüfusuna paralel olarak oluşan ulaşım talebi, en ekonomik biçimde demiryolu taşımacılığının kamu hizmeti olarak ve kamu eliyle geliştirilmesiyle karşılanacağının vurgulandığı, raporda "Ulaşımda güvenlik problemlerini azaltmak ve artan trafik talebini daraltmak için kentler arası ulaşım ile kent içi ulaşımın entegrasyonu sağlanmalı, kentsel ve kentler arası ulaşımda toplu taşımacılık projeleri hayata geçirilmeli, kentlerde özellikle tramvay ve metro yaygınlaştırılmalıdır" denildi. |