ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

03 Mayıs 2024 Cuma    

EİM-MEDAK MİEM PBK

 MICIRLI YOLLARA DİKKAT (KONYA YENİ DEVRİ GAZETESİ)

    Yayına Giriş Tarihi: 16.07.2012  Güncellenme Zamanı: 17.07.2012 09:27:42  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

Güncellenme Zamanı: 17.07.2012 09:28:07

Konya Makine Mühendisleri Odası Başkanı Mete Kalyoncu, gevşek malzemeli yolda, araç kullanmanın bazı risklerin olduğunu ve bu riskler göz önüne alındığında, mıcırlı yolda araç kullanırken dikkatli olunması konusunda uyardı.
Konya Makine Mühendisleri Odası Başkam Mete Kalyoncu, yol yüzeyinin durumu, araç sürüşünü ciddi anlamda etkilediğini ifade ederek, "Gevşek malzemeli (mıcır) yolda, araç kullanırken bazı riskler vardır. Bu riskler göz önüne alındığında mıcırlı yolda araçlarm nasıl kullanılması gerektiği ortaya çıkacaktır. Mıcırlı yolda araç kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir" dedi.

Kalyoncu, sürücülerin dikkat etmesi gereken hususları şu şekilde sıraladı: "Yolda lastik izinde oturma dununu varsa aracınızı buradan sürmelisiniz. Özellikle, tam oturmamış mıcır kaplı yollarda lastik izinden gitmemeniz büyük tehlikeler yaratabilir. Oturma izi dışındaki yüzeyde mıcır gevşek olacağından, tekerleklerin dönmesi engellenecek ve patinaj nedeniyle kayma ve yol dışma çıkma olabilecektir. Ancak, buralarda yağmurlu havada su birikmektedir. Yolun yüzeyi ile lastik araşma giren su, yastıklama görevi yapacaktır. Bu durumda lastikler, altma alacağı suyun fazla olması nedeniyle yol yüzeyine ulaşamayacak ve yol tutuşu olamayacaktır. Unutmayalım! Tekerlekler, sıkıştırılmış yüzeylerde yolu daha iyi kavramaktadır. Bu nedenle gevşek malzeme işaretini görünce, lastik oturma izi doğrultusunda aracımızı kullanmalıyız"

MOTOR FRENİ YAPMAYIN
Ülkemizde karayolu kenarmda bulunan banketlerin birçoğunun mıcır kaplama olduğuna dikkat çeken Kalyoncu, "Herhangi bir zorunluluk nedeniyle sürme şeridinizden ayrılarak, gevşek malzemeli bankete inmeniz gerekebilir. Bankete inmeden önce frenlerinize hafifçe iki kez basm ve 4‘lü acil uyan ışıklarınızı yakarak, niyetinizi arkadan gelenlere duyurun.
Sürme şeridini üzerinde yavaşlayın, hızınızı 30 kilometre hıza düşmesine yakın mıcır kaplı bankete inin ve çok yavaş frenleyin. Motor freni yapmayın. Aynca, gece bankete inmek; inilecek yerin mıcır veya asfalt, banket yüksekliği, genişliği ve buradaki olası tehlikelerin neler olduğu her zaman risklidir, bu durum da unutulmamalıdır" şeklinde açıkladı.
Gevşek zeminli yüzeye sahip karayolundaki tehlikelerden habersiz birçok sürücünün trafikte araç kullandığına vurgu yapan Kalyoncu, "Gevşek zeminli çift yönlü bir yolda, sollamanın kolaylıkla yapılamaması nedeniyle, arkadan gelen trafiği kısmen kontrol altında tutabilirsiniz. Ancak, karşıdan hızla gelen sürücülerle, virajda karşılaşmak son derece tehlikelidir.
Yolu tam kavrayamayan lastikler, kayarak aracı sizin şeridinize istem dışı yönlendirebilir. Bu durumlarla karşılaşmamak için virajlarda hızınızı azaltıp, karşıdan gelen sürücüyü selektör yaparak ikaz edin. Mümkün olduğunca yavaşlayın. Aynısını tepe üstlerine yaklaşırken de kullanın. Önünüzdeki aracm tekerleklerinden fırlayan taşların menzili içerisine asla girmeyin. Karşıdan gelen sürücüyü de yavaşlaması yolunda selektör yaparak ikaz edin. Herhangi bir tehlikeye karşı yanmızdakini, ön cama dışarı doğru parmaklanyla baskı yapmasını ikaz ediniz" dedi.

Tüm Yazılı Basında Odamız »

16.07.2012 tarihinden itibaren 1786 defa okunmuştur.

 
SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri