ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

05 Mayıs 2024 Pazar    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 OKUL SERVİS ARAÇLARINDAKİ YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN BASIN AÇIKLAMASI

    Yayına Giriş Tarihi: 29.09.2009  Güncellenme Zamanı: 28.01.2010 15:40:35  Yayınlayan Birim: ANTALYA ŞUBE  
 

ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANIMIZ MUSTAFA KARAMAN 28 EYLÜL 2009 TARİHİNDE OKUL SERVİS ARAÇLARIYLA İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI YAPTI.

BASIN AÇIKLAMASI

28/09/2009

 

 

Odamız, otomotiv sektöründe yüzlerce mühendis istihdam etmekte, araç, imal, proje, montaj, tadilat konularında, makine mühendisi meslektaşlarım çeşitli faaliyetler göstermektedir. Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma Bakanlığı, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği‘nde bazı değişiklikler yapmıştır. Yönetmelik değişikliği ile ilgili meslektaşlarımdan gelen tepkiler üzerine bir basın açıklaması yapmayı gerekli gördüm.

Okul servis araçlarının hizmet yönetmeliğinin amacı, okul öncesi çocukların ve öğrencilerin düzenli ve güvenli bir şekilde taşınmasını sağlamaktır. Bu amaçla taşıma hizmeti verecek gerçek ve tüzel kişilerin yeterlik ve çalışma şartlarına uyması gerekmektedir.

Eğitimin öneminin her geçen gün arttığı dünyada, okul servislerini kullanan öğrencileri taşıyan şoförlerin ve okullara ulaşmalarını sağlayan rehber personelin de konusunda uzman eğitimi almış olmaları zorunludur.

Sizler çok daha iyi bilirsiniz ki, okul servis araçları ile ilgili çok sayıda kaza haberi basınımıza yansımaktadır. Bu kazaların önüne geçilmesi için hurda servis araçları yerine son teknoloji ile donatılmış güvenlik sistemi olan araçlar tercih edilmelidir.

Güvenli okul servis aracı nitelikleri:

•·        Yeni AT regülasyonuna uygun 3 noktalı emniyet kemeri

•·        Güvenlik paketi (ESP-ABS- ASR-BAS)

•·        Orijinal elektrikli kapı

•·        Elektrikli basamak

•·        Ön  ve arka klima

 

 

 

Taşıtlar temiz, bakımlı, güvenli durumda olmalı, öğrencilerin oturarak seyahat etmesi sağlanmalıdır. 

28/08/2003 yılında Resmi Gazete‘de yayınlanan yönetmelikte okul servis araçlarının 12 yaşından büyük olmaması şartı aranmaktaydı, ancak 17/09/2009 tarihinde yapılan değişiklikle  bu sınır 20 yıla çıkarılmıştır. Bu uygulama ile eski araçlarla taşınacak çocuklarımızın güvenliği daha fazla tehlike altına girmektedir. Dolayısıyla değişiklik, insan yaşamına verilen önemin ne derece az olduğunu bir kez daha ispatlamaktadır. Hurdaya dönmüş araçlarla öğrenci taşıma zihniyetinden bir an önce vazgeçilmelidir, bu arabalar kazaya davetiye hazırlanmaktan başka bir şeye hizmet vermemektedir.

2009-2010 eğitim ve öğretim yılının açıldığı şu günlerde yapılan bu yönetmelik değişikliği, bazı çıkar gruplarına hizmet etmektedir. Yönetmelikte ayrıca ilk öğretim mezunu rehberlerin okul servis araçlarında görev alacağına ilişkin bir düzenlemede yapılmıştır.

 

28 AĞUSTOS 2007 tarihli yönetmelik
* Araç yaşı: 12 yaşından küçük olmalı
* Servis Elemanı: 22 yaşını doldurmuş ve en az lise mezunu olmalı

17 EYLÜL 2009 tarihli yönetmelik
* Araç yaşı: 20 yaşından küçük olmalı
* Servis Elemanı: 20 yaşını doldurmuş ve en az ilkokul mezunu olmalı

 

 

 

 

 

 

 

Bir önceki yönetmelikte, okul öncesi eğitim ve ilköğretim öğrencilerinin servis aracından inme ve binmeleri sırasında yardımcı olması için bulundurulması zorunlu olan rehber personelin 22 yaşını doldurmuş ve en az lise mezunu olması yeterliliği aranmaktaydı. Ancak Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği‘nde yapılan değişiklikle çocukların can güvenliği açısından önem taşıyan bu görevi yerine getirecek kimselerin 20 yaş yeterliliği kabul edilmiş, ve ilköğretim mezunu olması yeterli bulunmuştur.

 

Yurtdışında durum nasıl?

ABD ve AB ülkelerinde öğrenci taşıyan araçlar, özel üretiliyor gövde iç mekanı ve tavanları tek panelden yapılıyor. Bu sistem ile kaza sonucu araç ve araç içindekiler darbeden daha az etkileniyor.

 

 

 

Sonuç olarak toplu taşımayı özendirici servis araçları bir toplu taşıma aracı olarak görülmektedir. eski model 20 yaşındaki araçlarla servis hizmeti verilirse, özendirici olmaktan çıkar, hizmette caydırıcılığı meydana getirir. Bu da dolayısıyla kent içi ulaşımda araç trafiğini artırır. İdeal olan, yeni model her türlü emniyet tedbiri alınmış, konforlu ve kaliteli ulaşım hizmetleri sağlayan ve güvenli bir şekilde okuldan eve evden okula yolculuk kalitesini yapmalarını sağlanmasıdır. Bu da toplu taşımayı özendirir, bireysel taşımacılığı azaltır. 20 yaşındaki araçlarla gelecek nesillerimizin taşınması tehlikelidir. Bakanlığın zaman geçirilmeden bu büyük yanlıştan geri dönmesini temenni ediyoruz. Servis araçlarına 10 yaş sınırı getirilmelidir. 10 yaşından daha yaşlı araçların kullanımına izin verilmemelidir. Öğrencilerimizin can güvenliğini tehdit eden araçlarla trafikte taşınmasına kesinlikle izin verilmemelidir. Öğrenci velilerinin de okul aile birlikleri aracılığıyla bu yönetmelikteki değişikliğe karşı tepki koymalarını bekliyoruz.  

 

Mustafa KARAMAN

                                                                                                                 MMO Şube Başkanı

Antalya Şube Kaynaklı Haberler »

29.09.2009 tarihinden itibaren 3371 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI ANTALYA ŞUBE
ŞİRİNYALI MAHALLESİ SİNANOĞLU CADDESİ NO: 74 ANTALYA - ANTALYA
TEL: (+90) 242 3171184   FAKS: (+90) 242 3162002
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri