ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

20 Nisan 2024 Cumartesi    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 MMO İSTANBUL ŞUBE: METROBÜS KAZALARINI ÖNLEMEK İÇİN GEREKLİ TEDBİRLER ACİLEN ALINMALIDIR!

    Yayına Giriş Tarihi: 12.10.2016  Güncellenme Zamanı: 25.11.2016 12:32:26  Yayınlayan Birim: İSTANBUL ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 12.10.2016 13:18:39

Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Yönetim Kurulu, Sefaköy`de gerçekleşen metrobüs kazasına ilişkin basın toplantısı düzenledi.

12 Ekim Çarşamba günü düzenlenen basın toplantısında Makine MühendisleriOdası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Battal Kılıç ve Şube Müdürü Hasan Yılmaz Özger yer aldı.

 

Şube YK Başkanı Battal Kılıç`ın okuduğu basın açıklaması:

 Basına ve Kamuoyuna;

İstanbul D100 karayolu Sefaköy-Çobançeşme yönünde bir otomobilin metrobüs yoluna girmesi sonucu meydana gelen kazada 3 kişi yaralanırken, araç sürücüsü hayatını kaybetti. Maalesef 3 hafta önce Acımbadem`de yaşanan facia sonrası yaptığımız açıklamada olduğu gibi, metrobüs hattının hizmete girdiği 2007 yılından bu yana uyarılarımızın yetkililer tarafından dikkate alınmadığı, her kaza sonrasında daha da gün yüzüne çıkmaktadır.

Sefaköy`de meydana gelen kazada olduğu gibi, metrobüs hattının trafikte güvenliği en fazla tehdit eden unsurlardan birisi ters yön trafik akışının olmasıdır. Ülkemizde trafik akışının sağ şeritten olmasına rağmen, metrobüs sürücüleri ise mesai yaptıkları saatlerde sürekli ters istikamette araç kullanmaktadırlar. Normal koşulların aksine olan bu durum sürücülerin konsantrasyon kaybına ve kimi zaman gerekenin aksi yönde refleksler vermesine sebep olarak kaza olasılığını arttırmaktadır. Bununla birlikte ters istikamet uygulaması, metrobüsün ana yola çıkması ya da Sefaköy`de yaşanan kazada olduğu gibi, araçların şeritten çıkarak metrobüs yoluna girmesi, ters yönlü çarpışmaların yaşanmasına sebep olmaktadır. Otomobillerin E5`de yasal sınır olan 70 km/h, metrobüslerin de 50km/h hızla gittikleri düşünülürse, araçlar birbirlerine 120 toplam hızla çarpabilmekte, dolayısıyla da kazalarda ölümleri artırmaktadır.

Karayolunun güvenlik şeritlerinin alınarak, metrobüse tahsis edilen yolun, hem motorlu taşıtlara ayrılan yolu daralttığı, hem de metrobüs yolundaki kaza olasılığını artırdığı görülmektedir. Daralan yolda sürücülerin herhangi bir kontrol kaybı esnasında kaçacak güvenlik alanlarının yok edilmesi, kaza olasılığını arttıran etmenlerden birisi olmuştur.

Değerli basın emekçileri;

Daha önce yaptığımız açıklamalarda belirttiğimiz gibi, İstanbul kent içi ulaşım sorununa dair kalıcı çözümler üretmenin yolu; uzun vadeli planlamalarla tüm ulaşım modları arasında uyum sağlanarak demiryolu ve denizyolu taşımacılığına ağırlık vermekten geçmektedir. Fakat bütün uyarılarımıza rağmen, İstanbul kent içi ulaşımının büyük bir kısmını karayolu ulaşımı oluşturmaktadır. İETT`nin 2015 verilerine göre günlük yolcu sayısının ulaşım ağlarındaki dağılım oranına baktığımızda; karayolunun % 77, demiryolunun % 18, deniz yolu ulaşımınınsa % 5 olduğunu görmekteyiz. Metrobüs ise günde 1 milyona yaklaşan yolcu sayısı ile karayolu ulaşımı içerisinde önemli bir paya sahiptir. Maalesef İstanbullular, 2007 yılından bu yana, Avrupa ülkelerinin kentimize göre minyatür ölçekteki şehirlerinde kullanılan demode bir ulaşım sistemine mahkum edilmiştir. Bu durum, uzun vadede raylı sisteme bağlı bir kent içi ulaşım politikasının hayata geçirilmesini zorunlu kılarken, kısa vadede yaşanması muhtemel metrobüs kazalarını önlemek için alınması gereken tedbirlerin önemini ortaya koymaktadır. Küçük revizyonlarla körüklü otobüslerden devşirilmiş araçlar yerine,  metrobüs yoluna uygun araçlar tahsis edilerek, ters istikamet uygulaması kaldırılmalı, böylece olası kazalarda yoldan çıkma halinde kafa kafaya çarpışmaların önüne geçilmelidir. Kısa vadede bu yapılamıyorsa Metrobüs yolunu diğer yoldan ayıran bariyerlerin ciddi şekilde güçlendirilerek, araçların metrobüs yoluna ya da metrobüsün akan trafiğe girmesi engellenmelidir. Bunun için "Enerji Sönümleyici ve Yönlendirici" Bariyerler kullanılmalıdır. 

Değerli basın emekçileri;

Trafikte güvenliğin sağlanmasının olmazsa olmazı, kamusal denetimin arttırılmasıdır. Kamu yararı gözeten ve parasız, güvenli ulaşım hakkı için yıllardır mücadele eden MMO İstanbul Şubesi olarak; gerekli denetimlerin yapılması noktasında her türlü göreve hazır olduğumuzu bir kez daha ifade ediyoruz. İnsan hayatını hiçe sayan rantçı, piyasacı anlayışa son verilmesi için yetkilileri, kent içi ulaşım sorunlarının çözümü yeterli bilgiye sahip olan meslek odalarına kulak vermeye davet ediyoruz.

Battal KILIÇ

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI

İSTANBUL ŞUBE YÖNETİM KURULU BAŞKANI

İstanbul Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »

12.10.2016 tarihinden itibaren 1679 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI İSTANBUL ŞUBESİ
KATİP MUSTAFA ÇELEBİ MAH. İPEK SK. NO:9 34433 BEYOĞLU - İSTANBUL
TEL: (+90) 212 2529500 Dahili: 01   FAKS: (+90) 212 2498674
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri