1 Şubat`ta İstanbul Bahçeşehir`de bulunan Fi Side projesinde dış cephe asansörünün düşmesiyle 3 işçi hayatını kaybetmişti. Konuya ilişkin Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şube tarafından yapılan ön inceleme raporu sonuçları kamuoyuyla paylaşıldı. İş cinayetinde hayatını kaybeden emekçilerin ailelerine başsağlığı dileyerek konuşmasına başlayan Şube Yönetim Kurulu Başkanı Battal Kılıç "Ülkemizde yaşanan tüm iş cinayetlerinde olduğu gibi bugün yaşadığımız facia da bizim için sürpriz olmadı. Emekçilerin hayatını hiçe sayan, gözünü kar hırsı bürümüş anlayış var olduğu sürece de maalesef bu kazalar yaşanmaya devam edecektir. İş cinayetinin meydana geldiği cephe asansöründe periyodik kontrollerin yapıldığına dair herhangi bir veriye rastlanılmamış iken SGK tarafından şantiyenin kayyuma devredilip mühürlenmiş olduğu bilgisine ulaşıldı. Söz konusu Fi Side şantiyesi kayyuma devredilmiş ve mühürlü konumda ise burada yapılan çalışmaları denetlemeyen/engellemeyen Bakanlık ve ilgili idare yaşanan facianın sorumlularındandır." dedi. Battal Kılıç`ın ardından Şube YK Başkanvekili Zafer Güzey, olayın gerçekleştiği şantiyede yapılan ön inceleme sonuçlarını kamuoyuyla paylaşan bir sunum yaptı. Ön inceleme raporunda şu ifadeler yer aldı: -Cephe asansörünün İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğince yapılması zorunlu periyodik yapıldığına dair rapor ve kontrol etiketi tarafımızca görülmemiştir. -Cephe asansörünün imalatçının önerdiği periyotlarla yapılması gereken bakım-onarım çalışmalarının yapıldığına dair belge ve kayıtlar görülmemiştir. -Kontrol edilen cephe asansörüne ait etiket, marka, model, kapasite bilgileri cihaz üzerinde bulunmamaktadır. Sadece asansörler üzerince imalatçı firmaya ait bir levha tespit edilmiştir. -Cephe asansörün motor frenleri iniş esnasında devreye girmiştir. Motor-redüktör grubu ve kabin arasındaki bağlantı pimlerinin birbirinden ayrılması sonucu kabin serbest düşüşe geçerek zemine çarpmıştır. Motor grubun 19-20. Kat arasında kramayer dişli ray üzerinde kaldığı tespit edilmiştir. -Kabinin serbest düşüş esnasında kabin güvenlik tertibatının devreye girmediği görülmüştür. Bu sebepten dolayı kabinin kramayer dişli boyunca serbest düşmeye maruz kaldığı ve içindeki çalışanlarla birlikte zemine çarptığı tespit edilmiştir. |