ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

25 Nisan 2024 Perşembe    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 MICIRLI YOLLAR ÖLÜM YOLU OLMASIN

    Yayına Giriş Tarihi: 24.06.2015  Güncellenme Zamanı: 08.07.2015 14:29:10  Yayınlayan Birim: KONYA ŞUBE  
 

MICIRLI YOLLAR ÖLÜM YOLU OLMASIN

 Yol yüzeyinin durumu, araç sürüşünü ciddi anlamda etkiler. Gevşek malzemeli (mıcır) yolda, araç kullanırken bazı riskler vardır. Bu riskler göz önüne alındığında mıcırlı yolda araçların nasıl kullanılması gerektiği ortaya çıkacaktır. Mıcırlı yolda araç kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir:

Yolda lastik izinde oturma durumu varsa aracınızı buradan sürmelisiniz. Özellikle, tam oturmamış mıcır kaplı yollarda lastik izinden gitmemeniz büyük tehlikeler yaratabilir. Oturma izi dışındaki yüzeyde mıcır gevşek olacağından, tekerleklerin dönmesi engellenecek ve patinaj nedeniyle kayma ve yol dışına çıkma olabilecektir. Ancak, buralarda yağmurlu havada su birikmektedir. Yolun yüzeyi ile lastik arasına giren su, yastıklama görevi yapacaktır. Bu durumda lastikler, altına alacağı suyun fazla olması nedeniyle yol yüzeyine ulaşamayacak ve yol tutuşu olamayacaktır. Unutmayalım! Tekerlekler, sıkıştırılmış yüzeylerde yolu daha iyi kavramaktadır. Bu nedenle gevşek malzeme işaretini görünce, lastik oturma izi doğrultusunda aracımızı kullanmalıyız.

Ülkemizde karayolu kenarında bulunan banketlerin birçoğu, mıcır kaplamadır. Herhangi bir zorunluluk nedeniyle sürme şeridinizden ayrılarak, gevşek malzemeli bankete inmeniz gerekebilir. Bankete inmeden önce frenlerinize hafifçe iki kez basın ve 4`lü acil uyarı ışıklarınızı yakarak, niyetinizi arkadan gelenlere duyurun. Sürme şeridini üzerinde yavaşlayın, hızınızı 30 km/h`e düşmesine yakın mıcır kaplı bankete inin ve çok yavaş frenleyin. Motor freni yapmayın. Ayrıca, gece bankete inmek; inilecek yerin mıcır veya asfalt, banket yüksekliği, genişliği ve buradaki olası tehlikelerin neler olduğu her zaman risklidir, bu durum da unutulmamalıdır.

Gevşek zeminli yüzeye sahip karayolundaki tehlikelerden habersiz birçok sürücü, trafikte araç kullanmaktadır. Gevşek zeminli çift yönlü bir yolda, sollamanın kolaylıkla yapılamaması nedeniyle, arkadan gelen trafiği kısmen kontrol altında tutabilirsiniz. Ancak, karşıdan hızla gelen sürücülerle, virajda karşılaşmak son derece tehlikelidir. Yolu tam kavrayamayan lastikler, kayarak aracı sizin şeridinize istem dışı yönlendirebilir. Bu durumlarla karşılaşmamak için virajlarda hızınızı azaltıp, karşıdan gelen sürücüyü selektör yaparak ikaz edin. Mümkün olduğunca yavaşlayın. Aynısını tepe üstlerine yaklaşırken de kullanın.

Önünüzdeki aracın tekerleklerinden fırlayan taşların menzili içerisine asla girmeyin. Karşıdan gelen sürücüyü de yavaşlaması yolunda selektör yaparak ikaz edin. Herhangi bir tehlikeye karşı yanınızdakini, ön cama dışarı doğru parmaklarıyla baskı yapmasını ikaz ediniz.


Toprak, Stabilize ve Mıcır kaplı yollarda yavaş frenleme yapılmalıdır. Ayrıca Gevşek malzemeli yollarda durmak için daha uzun mesafeye gereksiniminiz olduğunu unutmayın. Hatta bu gibi yollarda ABS fren sistemi durma mesafesini bilinenin tersine daha da uzatmaktadır. Bu nedenle takip mesafenizi artırın. Önünüzdeki aracın geçeceği belli yere "1001, 1002, 1003, 1004" şeklinde saydığınızda ulaşıyorsanız, mesafeniz yeterli demektir.

 

     Ö. Erdoğan DURANSOY 

Konya Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »

24.06.2015 tarihinden itibaren 1051 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI KONYA ŞUBE
MUSALLA BAĞLARI BAŞKILAVUZ SOK. NO: 3 SELÇUK 42110 - KONYA
TEL: (+90) 08504950666   FAKS: (+90) 332 2385275
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri