Teknik çalışmalarımızın ağırlıklı alanlarından biri olan asansör kontrolleri ile ilgili vatandaşlarımızı asansör kazaları konusunda bilgilendirmek ve bilinçlendirmek amacıyla basın yayın duyuruları ve billboardlarda verilen ilan çalışmalarına ek olarak 20 Haziranda 2014 tarihinde ekinciler caddesinde; Şube başkanımız Gurbet Örçen, Şube saymanımız Sait Bahçe, Şyk. üyemiz Nejla Çetinkaya, Şyk üyemiz Abdulkadir Yılmaz ve şube çalışanlarımızın katılımıyla Asansörlerin yıllık periyodik kontrollerinin neden yapılması gerektiği konusunda "Asansör Bilgilendirme Broşürleri" dağıttık. BİNA SORUMLULARININ/ YÖNETİCİLERİNİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ NELERDİR? Bina sorumlusunun asansör konusundaki yükümlülükleri Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği Madde 9`da tariflenmiştir. Bu konuda yapılan düzenlemeye göre bina sorumlusu; • Aylık periyotlarla asansörün bakımını yetkili bir bakımcı firmaya yaptırmalı; • Yıllık periyotlarla yetkili kuruluşa başvurarak asansörün test ve kontrollerinin gerçekleşmesini sağlamalıdır. Yapılan bakım ve yıllık kontrol çalışmaları özetle kullanıcıların can ve mal güvenliğinin sağlanması içindir. Bu noktada bina sorumlusunun yönetmelikte tariflenen yükümlülüklerini yerine getirmesi, asansörün yıllık kontrollerinden sonra tespit edilen eksiklikleri ivedi bir şekilde yaptırması, eksiklikler giderilene kadar kullanımında can ve mal güvenliği açısından tehlike görülen asansörlerin (Kırmızı Etiketli) kullanımını engellemesi gerekmektedir. Ayrıca her binada iki kişiden az olmamak üzere kurtarma konusunda bakımcı firmadan eğitim almış kişiler olmalı, kurtarma talimatı oluşturulmalı, bakımcı firma tarafından bir bakım defteri temin edilmeli ve asansörde yapılan tüm işlemler bu deftere kayıt edilerek bina sorumlusu tarafından muhafaza edilmelidir. ASANSÖRLERDE EN SIK KARŞILAŞILAN VE İNSAN HAYATINA DİREKT KAST EDECEK KUSURLAR • Kabinin serbest düşmesine karşı fren tertibatının çalışmıyor olması • Fren tertibatına bağlı kabin hız regülatörünün mühürsüz olması • Kuyuda bulunan tamponların uygunsuz olması • Elektrik çarpmasına karşı hayat kurtaracak 30 mA kaçak akım rölesinin bulunmaması • Paralel baralı topraklama sisteminin bulunmaması • Kabin aşırı yük sisteminin çalışmıyor olması yada ayarının yanlış olması • Kumanda panosu içerisinde bulunan faz sıralı koruma rölesinin çalışmıyor olması • Kumanda panosu içerisinde bulunan kontaktör sisteminin uygun olmayışı • En önemlisi emniyet devrelerinde kısa devre bağlantı yapılarak emniyet devrelerinin devre dışı bırakılmış olması |