ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

19 Nisan 2024 Cuma    

EİM-MEDAK MİEM PBK

 DEMİRYOLLARININ SERBESTLEŞTİRİLMESİ, ÖZELLEŞTİRİLMESİ VE GÜVENCESİZ ÇALIŞMAYA HAYIR DİYORUZ MMO, DEMİRYOLU ÇALIŞANLARI PLATFORMU‘NUN HAKLI İSTEMLERİNİ DESTEKLİYOR

    Yayına Giriş Tarihi: 03.04.2013  Güncellenme Zamanı: 03.04.2013 09:41:08  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

TCDD‘nin birçok seferinin kaldırıldığı, seferlerin aksatıldığı, altyapının çağın gerisinde bırakıldığı, yatırımların yalnızca yüksek hızlı tren projelerine kaydırılması ile geleneksel demiryolu taşımacılığının sekteye uğratılmasının ardından şimdi bu kamu hizmeti, işletmeciliği ve bütün mülkiyeti kamunun elinden çıkarılmak üzeredir. 

155 yıllık geçmişi bulunan, kamu mülkiyeti ve işletmeciliğinin ilklerinden olan demiryolu kazanımları ve TCDD‘nin tasfiyesi, uzun bir süredir neoliberal politikaları benimseyen hükümetin programında idi. Şu anki 61. Hükümet uygulamalarını belirleyen 60. Hükümet Programında bu konuda, "Kamu kaynağını daha az, alternatif finans modellerini daha fazla kullanarak, havaalanları ve deniz yapılarında başarıyla uyguladığımız modellerin diğer altyapı projelerine de tatbik edilmesi önceliklerimiz arasında olacaktır" deniyordu. Bu yaklaşım, yap-işlet-devret, yap-işlet, işletme hakkı devri, kamu-özel ortaklığı gibi modeller aracılığıyla demiryollarının sermaye güçlerine açılmasını öngörüyordu.

11.11.2011 tarihinde çıkartılan 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile de demiryolu işletmeciliğini tamamlayan her türlü iş ve hizmetin üçüncü şahıslarca yapılabilmesi önündeki yasal engelleri kaldıran iktidar, özelleştirmelerin kapısını sonuna kadar açmıştı.  

Hükümet programı ve ilgili KHK ile aynı çerçeveye sahip olan Orta Vadeli Program 2013-2015‘te, 2011-2013 ve 2012-2014 programlarında da yer alan, "demiryolu sektörü ve TCDD yeniden yapılandırılacaktır" yaklaşımı uyarınca hazırlanan yasa tasarısı şu an TBMM gündemindedir. Önceki "Genel Demiryolu Kanunu Tasarısı" ile "TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğünün Yeniden Yapılandırılması ve Türkiye Demiryolu Taşımacılığı AŞ Kurulması Hakkında Kanun Tasarısı"nın geri çekilmesinin ardından gündeme gelen ve aynı işlevlere sahip olan yeni tasarı, Ulaştırma Bakanlığı tarafından AB müktesebatına uyum gerekçesi gösterilerek hazırlanmıştır.

"Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun" ile demiryolu taşımacılığı hizmetlerinin rekabete dayalı esaslar çerçevesinde yeniden yapılandırılması yoluyla TCDD‘nin parçalanarak şirketleştirilmesi, ulaşım ağının serbestleştirilerek özelleştirilmesi, kamu hizmeti anlayışı yerine sermaye-piyasa çıkarlarını gözeten işletme modellerinin esas alınması, TCDD taşınmazlarının satılması ve çalışanların esnek-güvencesiz çalışma formuna geçirilmesi amaçlanmaktadır.

Ulaşımda Demiryolu Gerçeği, Ulaşım ve Trafik Politikalarında Planlama Gerekliliği raporlarını yıllardan bu yana kamuoyu ile paylaşan Odamız, Demiryolu Çalışanları Platformu‘nun aynı çerçevede dile getirdiği, ülke ve kamu çıkarları ile çalışanlardan yana istemleri ve Adana‘dan başlattıkları yürüyüşü desteklemekte, kamuoyunu demiryolu kazanımlarını korumaya çağırmaktadır.

Ali Ekber ÇAKAR
TMMOB Makina Mühendisleri Odası

Yönetim Kurulu Başkanı

Tüm Basın Açıklamaları »

03.04.2013 tarihinden itibaren 1771 defa okunmuştur.

 

ODAMIZ

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri