ANA SAYFA İLETİŞİM BİLGİLERİ BAĞLANTILAR SİTE HARİTASI E-POSTA GİRİŞİ ÜYE GİRİŞİ TMMOB
eski.mmo.org.tr ENGLISH
AKM ML MK EKM

19 Nisan 2024 Cuma    

EİM-MEDAK MİEM PBK
ŞUBE GİRİŞ SAYFASI

 BURSA HAFİF RAYLI SİSTEMDE &8220;İKİNCİ EL TAŞIT&8221; DEĞERLENDİRMESİ RAPORU

    Yayına Giriş Tarihi: 10.01.2013  Güncellenme Zamanı: 10.01.2013 17:15:19  Yayınlayan Birim: BURSA ŞUBE  
 

Güncellenme Zamanı: 10.01.2013 17:20:20

‘Marka kent’ iddiasındaki Bursa’ya Avrupa’dan hurdaya çıkmış vagon
Bursaray’ın yeni vagon alımına Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi’nden tepki
MMO Bursa Şubesi Başkanı Mart: Bursa Büyükşehir Belediyesi Avrupa’nın hurdaya çıkardığı raylı sistem taşıtlarına milyonlarca avro ödüyor
“Kendi bildiğini okumakta ısrar eden Büyükşehir Belediye Başkanı bir yandan ‘marka kent yaratıyoruz’ derken diğer yandan hurdaya çıkmış raylı sistem taşıtlarını Bursa halkına reva görüyor”
Mart, Altepe’yi Bursaray yatırımları konusunda ‘plansız ve beceriksizlik’le suçladı

Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi (MMO) Başkanı İbrahim Mart, Bursa‘nın köklü sorunlarından biri olan toplu taşıma konusunu çözmeye çalışan Büyükşehir Belediyesi‘nin kısa vadeli hesaplarla yanlış üstüne yanlış yaparak Bursa‘nın geleceğinde yeni sorunlara kapı araladığını ileri sürdü.

MMO Bursa Şubesi Başkanı İbrahim Mart oda yönetim kurulu üyeleri ile düzenlediği basın toplantısında Bursaray‘daki gelişmelere ilişkin 5 sayfalık raporu kamuoyuna açıklayarak Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘ye proje ile ilgili sorular yöneltti.

Bugüne kadar, çeşitli değişikliklere uğrayan BHRS projesinin, inşaat ve araç alım süreçlerinde bir takım hatalar ve tartışmalar yaşandığını hatırlatan İbrahim Mart, bugüne kadar iki ayrı marka taşıt alımı yapıldığını gerekli olan 24 araç için ise şimdi bir başka markanın tercih edildiğini ifade etti.

Bursaray‘a araç alımlarında yerli yerine yurtdışından tercihte bulunulduğunu belirten Mart, fiyatların da tartışma yaratacak şekilde olduğunu savundu.

Üçüncü araç alımında ise çok ilginç bir gelişme yaşandığına dikkat çeken Mart, bu dönemde, ilave araç almayı unutan Bursa Büyükşehir Belediyesi‘nin, acil çözüm için ikinci el araç peşine düştüğünü söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘nin ihalesiz araç alımı yapmak için BURULAŞ‘ı devreye soktuğunu kaydeden MMO Bursa Şubesi Başkanı Mart, "2 yıl yatan Büyükşehir Belediyesi, yeni  ihtiyacı karşılamak üzere, Hollanda‘nın Rotterdam kenti metrosunda hurdaya çıkan vagonları 6 milyon avroya almaya karar verdi" dedi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘nin bunu yeni araç fiyatları ile karşılaştırarak bir tasarruf gibi göstermeye çalıştığını ileri süren İbrahim Mart, "İkinci el araçlarla tasarruf edilemez. Kıyaslama, ancak aynı teknolojik seviye, kalite ve benzer özelliklere sahip araçlar için yapılabilir" diye konuştu.

Yerli üretim yerine yurtdışına yönelinmesinin de ekonomi adına kaygı verici olduğunun altını çizen Mart, şunları kaydetti:

"Avrupa‘da ekonomik ömrünü tamamlayan hurda niteliğindeki araçların satın alınması, Bursa için kabul edilemez. Bir yandan marka kent, diğer yandan tramvay üretimi ve teknoloji merkezi olma hedefindeki Bursa‘nın ve Bursa halkının ikinci el araçlara reva görülmesi tek kelime ile ‘saygısızlık‘, bu araçların satın alma süreci ise iki kelime ile ‘plansızlık" ve ‘beceriksizlik‘ tir."

"Tüm Bursa‘yı ilgilendiren böylesine önemli bir projede, kent meclislerinin ve kent dinamiklerinin by-pas edilmesi Büyükşehir Belediyesi‘nin işleri nasıl yürüttüğünün bir başka önemli  göstergesidir" diyen Mart, şöyle devam etti:

"Daha önce alınan araçlar, iki farklı marka olup, farklılıklar nedeni ile her bir marka için ayrı işletme, yedek parça, servis ve bakım zorlukları bulunmaktadır.  Bir üçüncü farklı marka aracın girmesi ile de sistem daha karmaşık hale gelecek, işletme ve bakım maliyetleri daha da yükselecektir.

Bu yanlıştan dönülmediği takdirde, yakın gelecekte Bursa‘da bir ‘hurda taşıt çöplüğü‘ oluşacaktır. Bu da önemli bir maliyet ve çevre sorunu yaratacaktır."

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi olarak BHRS‘ de ikinci el araç alınımından derhal vazgeçilmesi çağrısında bulunan İbrahim Mart, ihtiyaçların yerli üretimle karşılanmasını, Ulaştırma Bakanlığı‘nın da bu konuda sorumluluk alması gerektğine işaret ett.

Mart, açıklamanın sonunda, "Bursa‘yı marka kent haline getiriyoruz" sözünü sık sık dile getiren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe‘ye şu soruları yönelterek, yanıtlamasını istedi:

-BHRS için tercih ettiğiniz ikinci el araçlar için Ulaştırma Bakanlığı‘ndan onay alınmış mıdır?

-30 yaşında ikinci el araç, "Marka Kent" olma hedefindeki Bursa‘mıza yakışıyor mu?

-Bir yandan yerli tramway üretimi "İPEK BÖCEĞİ" için yoğun çaba harcıyorsunuz, diğer yandan ikinci el ithal araç peşine gidiyorsunuz, bunu nasıl açıklıyorsunuz ?

-İkinci el vagonlarla ileride Bursa‘ nın "hurda vagon çöplüğü"ne dönüşeceğini, ayrıca ithal alımları ile "yerli üretim"in önünün kesileceğini ve olumsuz örnek oluşturacağını düşünmüyor musunuz?

-Kenti ilgilendiren bu tür büyük projelerde, kent paydaşlarının ve meslek odalarının görüşlerini neden önceden almıyorsunuz?

Güncellenme Zamanı: 10.01.2013 17:20:49
 

Dosyalar

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Bursa Hafif Raylı Sistemde “İkinci El Taşıt” değerlendirmesi Raporu (162 KB) (10.01.2013 17:21:21)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Bursa Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »

10.01.2013 tarihinden itibaren 2329 defa okunmuştur.

 

ŞUBE İÇERİĞİ

ÇEVRE ANALİZLERİ YETERLİLİK BELGESİ
BİLGİ EDİNME BAŞVURUSU
SIKÇA SORULAN SORULAR
 

TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI BURSA ŞUBESİ
BAOB YERLEŞKESİ ODUNLUK MAH. AKADEMİ CAD. NO:8 A1 BLOK KAT:2-3 16130 NİLÜFER - BURSA
TEL: (+90) 224 4536200   FAKS: (+90) 224 4536212
e-POSTA:

SAYFA ÜSTÜ
ÖNCEKİ SAYFA

COPYRIGHT © 2024 TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
TEL: 0850 495 0 666   FAKS:(+90) 312 417 86 21
E-POSTA:

Key İnternet Hizmetleri